Hemmets Vän 1 månad gratis

Veckans nummer

Ledare

Debatt

Veckans kommentar


ANNONS

PRENUMERATION

KONTAKT

Tipsa redaktionen

Sök på hemmetsvan.se

 

 

 

 

Tag islams utmaning på allvar!

Publicerad: 2012-09-27 00:00

De kristna människor som kommit som flyktingar från mus-
limska länder, är djupt oroade och skrämda av hur islam vinner sympati, inflytande och påverkar opinionen i deras nya hemland. Många av dem är medvetna om historiska skeenden som påminner om den muslimska strategi som steg för steg syftar till att förkväva kristendomen och utbreda islam som mer trovärdig andlighet.
Muslimer i Sverige som överger islam och omvänder sig till kristen tro, utsätts för olika konsekvenser, där de överges av släkt och vänner, förtalas och attackeras av skrämmande, psykologisk förföljelse.
Sveriges muslimer är ingen minoritetsgrupp! Antalet muslimer är lika stort som samtliga frikyrkosamfund sammanräknat! Det är sannolikt fler som möts till moskéernas ”fredagsbön” än till söndagens högmässa i vårt land.

Islam utmanar kristendomen med djärv tydlighet genom att i småskrifter och utdrag ur Koranen hävda att vår bibel inte är tillförlitlig, utan förfalskad av förändringar i texterna. Detta upprepas ständigt, trots att Bibelns sakliga innehåll är identiskt med texterna från de första århundradena, medan Koranen skrevs mer än ett halvt årtusende senare!

Koranen förnekar att Jesus är gudomlig och beskriver honom som en människa som blev skapad, när han föddes av jungfrun Maria. När aposteln Johannes skrev om hur man ska känna igen en falsk profet, då är bekännelsen om Jesus orubbligt avgörande. ”Så känner ni igen Guds Ande: varje ande, som bekänner att Jesus är Kristus, som kommit i köttet, han är från Gud, och varje ande som inte bekänner Jesus, han är inte från Gud. Det är Antikrists ande” (1 Joh 4:2-3).
Koranen påstår att Jesus aldrig blev korsfäst och att män-
niskan inte behöver den frälsning som blev möjlig genom att Jesus, Guds Son, offrade sitt liv genom att dö och sedan uppstå för vår frälsning.
Koranen tar avstånd från evangeliernas nåd och Guds barmhärtighet och har med sina texter återinfört de strafflagar som Gamla testamentet formulerade. Drygt femhundra år (!) efter att Jesus hade befriat oss från lagens förbannelse, ville profeten Muhammed återinföra de straff som inte ens inom judendomen tillämpades, eftersom försoningen med ställföreträdande offer, mycket tidigt gavs till förlåtelse och upprättelse för tjuven, äktenskapsbrytaren och dem som hade misslyckats att hålla lagens krav på rättfärdighet.

Bibeltroende kristna försvarar religionsfriheten och bejakar därmed människor av annan tro och religion i social bemärkelse och som medmänniskor i vänskap. Men vi sörjer över islams växande inflytande och accepterar motvilligt att kyrkor byggs om till moskéer och islam får utrymme i media på samma sätt som kristendomens företrädare.
Jag hävdar att kyrkoledare och kristna opinionsbildare har en förpliktelse att bli tydligare med att ta avstånd från islam som teologisk idé. Islam kan vara ett hot mot civilsamhällets lagstiftning!
Det måste markeras gränser mot muslimska överdrifter i sättet att förkunna islam. Jag vet om en kvinna som är helt ensam och beroende av hemhjälpen från kommunen. Numera kommer en muslimsk kvinna som är helt beslöjad i en svart, fotsid dräkt, med en liten springa för hennes ögon. Det är endast två kvinnor i lägenheten som möts. Hon är kanhända ung och ska hjälpa den som har fyllt mer än 90 år och behöver hjälp med det mesta. Samtidigt kräver hon att vara helt beslöjad och kan därför inte heller göra det som hon förväntas i köket eller i badrummet, för att hjälpa den åldrade pensionären. Jag tycker ett sådant uppträdande borde vara förbjudet! Kräv öppna ansikten inom sjukvården, hemtjänsten, i allt offentligt liv i vårt land. Muslimer måste anpassa sig till det land som tagit emot dem som flyktingar!

Stanley Sjöberg


Tyck till om artikeln

Skriv kort! Ditt inlägg blir lättare att läsa om du begränsar längden på din kommentar. Redaktionen går igenom kommentarerna innan publicering och förbehåller sig rätten att redigera eller radera kommentarer.

Namn:

Rubrik:

Kommentar: (800 tecken)



Jag instämmer Anette Öhlin
2012-10-10 11:08
Mycket bra Stanley Sjöberg!

Tack så mycket att du skriver det här! Jag instämmer med hela mitt hjärta! Och må detta nå ut till alla berörda!

Kan jag göra någonting för att hjälpa till att sprida det här? Så gör jag gärna det!

Bed att Gud stoppar alla invandrare med falska motiv. Ester
2012-10-04 19:19
Rätt tänkt, Stanley

och kanske man skulle tillägga "Äntligen" , som Gert Fylking brukade säga, vid utdelningen av Nobelpriset i litteratur.

Problemet är att vi har för få "sköldar" i vårt land.
Förebedjare, mao som ber och ropar till Gud dagligen om beskydd mot ALLT, från mörkrets rike.

Visst ska vi ta emot flyktingar, men dom ska ha hjärtan med rena motiv.

Bed - att Herren stoppar alla med orena, falska motiv !

SD vill stoppa ca 90 % av all invandring, läste jag i ViD 28/9

/ Ester



Vi skall inte vara rädda för muslimerna Janis
2012-10-04 12:21
Man skall minnas, att det inte är Gud som står bakom vad de gör. Vandrar man med Jesus, så vill Gud givetvis och på ett speciellt sätt vara med när vi berättar för våra muslimska arbetskamrater och grannar om Jesus, Hans liknelser, jämföra Jesus med Mouhammed (som ryckte itu gammal tant med kameler, bundna vid hennes ben). Vänligt, men ogenerat visa på skillnaden.

Men måste låta sig vara vän med muslimen. Annars lyssnar ju inte någon människa.
;-)

Janis

Hemhjälp och klädsel Mike
2012-10-04 11:11
Vad inte många vill tänka på är,att för eller senare så kommer kriminella att utnyttja detta kamouflage för att råna våra svagaste i samhället,och det går ju inte heller att se vad som döljer sej för individer under denna typ av klädsel.

Bra Torbjörn S Larsson
2012-10-04 07:06
Mycket bra och välformulerat Stanley!

Islams utmaning Solveig Fernstedt
2012-10-02 20:55
Det är av stor vikt att kristna och kristna företrädare i Sverige inte gör en osmos med islam
och bildar en ny religion.Vi kristna måste stå upp för kristen tro och för bibelns trovärdighet.


Den falske profeten Lennart
2012-10-02 09:24
Du har helt rätt. Förkunnarna har ett ansvar att undervisa och förbereda de kristna på den andliga kampen, i vilket ingår att stå upp för Sanningen och avslöja lögnen. Och det även om man blir hatad och förföljd.

Det är klart att kärleken är störst. Men det ÄR kärlek att berätta Sanningen. Många förkunnare sviker sitt ansvar. eftersom de är rädda för motstånd och tror att de skall vinna människor för Gud genom att inte säga saker som möter motstånd.

Du Stanley är ett föredöme genom Ditt mod och sanningslidelse!

Skrämmande Lotta Boström
2012-09-30 09:30
Helt rätt tänkt av Stanley Sjöberg ... och något som upprör mig är att en beslöjad kvinna kan få arbeta i den utstyrseln. Undrar vad min arbetsgivare skulle säga om jag också kom klädd så där. Trodde även att maskering är förbjudet i Sverige ... men tydligen inte.
Jag förstår inte heller VARFÖR ingen stoppar all denna galenskap som Islam för med sig. Någon med sunt förnuft tänkande måste göra något, för vår regering kan vi ju inte räkna med ... de har ju visat att de är RASISTISKA MOT SIN EGEN BEFOLKNING, medan muslimerna behandlas som helgon. Ska vi verkligen finna oss i att ha ett sådant styre i vårt KRISTNA LAND ... som snart inte är kristet längre, om det ska hålla på så här. Nu har ju även böneutrop beviljats till moskeén i Fittja .... vart är Sverige på väg ???

En liten springa för ögonen. Sonny Rolin, Linköping o. pingstvän.
2012-09-29 17:24
Hej! Tack för undervisning, om islam. Respekt ja, men de får väl ta lite seden, dit man kommer! Jag vill ju gärna se ansiktet på, vem jag pratar med. Det skulle vara förbjudet!i sjukvård o. omsorg m.m.m. Skulle vägra, om jag inte var helt borta! JESUS Kristus är Herre! Tack för ordet! PS. Vi får försöka påverka våra politiker! DS.

Tack för att kristen till slut upptäcker hotet. Roger Gustavsson
2012-09-28 19:36
Jag vet inte vad som gjorde att varningen kom, kanske att moskeerna nu tillåts ha stora högtalaranläggning för att pa arabiska kalla till bön från 5 på morgonen till sent på natten i Sverige. Vi kan påverka detta hot genom att sluta välja partier som bygger moskeer odh vill ha fler, tex KD, C Fp och M, vi kan därför välja SD, det gör jag.

Skriv ut artikeln
Läs mer. Prova Hemmets Vän gratis en månad!


 

 

 

Hemmets Vän Månadskonto

 

 

 

Copyright © Hemmets Vän, Litzon Press Förlags AB. Ansvarig utgivare Åke Hällzon.
Hemmets Vän, Box 22010, 702 02 Örebro. Tel 019-16 54 00. E-post: info@hemmetsvan.se
Om cookies