Hemmets Vän 1 månad gratis

Veckans nummer

Ledare

Debatt

Veckans kommentar


ANNONS

PRENUMERATION

KONTAKT

Tipsa redaktionen

Sök på hemmetsvan.se

 

 

 

 

Europakris banar väg för ny världsordning

Publicerad: 2011-11-18 10:09

Världsekonomin är urholkad av korruption och maktmissbruk. Livsmedelsproduktionen är hotad med översvämningar, häftiga regn, på andra håll torka och brännande hetta. Sverige har hitintills en unik fördel av vårt klimat och en unik politisk stabilitet. Dessutom är vi en liten nation i ett land med stor geografisk yta. Våra problem är små och motiverar inte till oro för egen del.
Utanför vårt lands gränser ökar riskerna för krig med kärnvapen, svält, svåra epidemier, politiskt förtryck. Var femte minut dödas någon därför att det är en person som tror på Jesus och vill leva som en kristen. Islam gör anspråk på total makt som världsreligion. Allt som Bibeln förutsagt om ”den falske profeten” kan man tillämpa på företeelser i vår egen tid, särskilt falska religioner.

Europas kris är en förberedelse inför att en politisk ledare ska framträda som kommer att vinna världens beundran med sin förmåga att medverka till fred genom diktatur, ekonomisk ordning genom total kontroll. Inom det gamla romarrikets gränser ska en person framträda som Bibeln kallar ”Antikrist” och beskrivs som ett ”vilddjur”. Europaunionen är ett misslyckande med svindlande kostnader för onödiga utgifter med politiska ledare som pratar, skriver, reser och har exklusiva förmåner med pengar som lånats och detta har medverkat till den skuldkris som leder till sönderfall, innan det nya ska framträda med brutal styrka och effektivitet.
Det här beskrivs i Bibeln som den ”sista tiden” av ondskans herravälde, innan Jesus Kristus ska komma tillbaka som mänsklighetens Frälsare och Herre. Då ska rättvisa och rättfärdighet, med fred och total nedrustning ske. Allt vad Bibeln har syftat till med sina förutsägelser och budskapet om Jesus har handlat om, ska då bli en verklighet.

Kristendomen i Europa är så skadad av förytligande att de flesta inte ens tror på att Jesus ska komma tillbaka. Budskapet om det Bibeln försäkrat i sina löften, betvivlas och kvävs av en sekulariserad teologi.
Noa var ganska ensam när han profeterade om det som skulle hända. Mose var ibland fruktansvärt ensam när han framförde det Gud hade sagt om framtiden. Profeten Elia jagades ut i öknen, Jeremia blev torterad och isolerad för att tysta ner hans oroväckande budskap.
Jag vill därför citera Guds Ord om att ”eftersom vi tror att Jesus har dött och uppstått, så tror vi också att Gud skall föra fram dem som insomnat i Jesus tillsammans med honom … Ty när en befallning ljuder, en ärkeängels röst och en Guds basun, då skall Herren själv stiga ner från himlen. Och först skall de som dött i Kristus Jesus uppstå. Därefter skall vi som lever och är kvar ryckas upp bland moln tillsammans med dem för att möta Herren i rymden” (Första Tessalonikerbrevet 4:14-17).
De som tillhör Jesus och har tagit den frälsning som gjorts möjlig genom Kristi kors, kommer att hämtas hem i ett första uppryckande, för att sedan tillsammans med konungarnas Konung komma för att upprätta en helt ny världsordning med rättvisa och rättfärdighet, en förnyad skapelse som ska märkas i både jordens natur och bland djur.

Vi vet inte när detta sker, men kan utifrån Bibelns egna tidstecken hävda att det kommer att hända inom en näraliggande framtid.
Det finns röster inom kyrkornas värld som vill tona ner budskapet om Kristi återkomst och helt förneka löftena om församlingens uppryckande så som det beskrivs i Bibeln. Samla dina vänner till fördjupade bibelsamtal om det som ska hända. Så kan vi förbereda oss inför Jesu Kristi tillkommelse!

Stanley Sjöberg


Tyck till om artikeln

Skriv kort! Ditt inlägg blir lättare att läsa om du begränsar längden på din kommentar. Redaktionen går igenom kommentarerna innan publicering och förbehåller sig rätten att redigera eller radera kommentarer.

Namn:

Rubrik:

Kommentar: (800 tecken)



Europa banar väg för ny värlsordning
2011-12-15 07:45
Väckelse börjar alltid i församlingen, för att vinna sverige behövs under tecken och mirakler se Emmanuel. tv .En massa av det grekiska imperiet har kommit in i församlingarna kristi kropp.

Politikerna står rådlösa wildwest
2011-11-18 10:35
Nu hör vi t o m sekulära medier tala om politikernas rådlöshet inför skuldkrisen och Europakrisen, både i USA och Europa. Ingen klarar av att hantera krisen pga egen fåfänga, politisk taktik och långsamma beslut pga den parlamentariska demokratin. Vi ser alla tecken på att vad man kommer applådera är någon som tar snabba och riktiga beslut som ändrar inriktning och skapar lugn och framtidstro. Aldrig har väl Bibelns profetior om en världsledare varit mer aktuell!

Jag sitter i finansbranschen och ser kurvor och nyheter varje dag. PG Gyllenhammars debattartikel igår är mycket sann: idag styr bara girigheten.

Jesu tillkommelse har aldrig varit närmare. Men tack och lov får vi tro på att detta är sant och att för den som tror på Honom samverkar allt till det bästa.

Skriv ut artikeln
Läs mer. Prova Hemmets Vän gratis en månad!


 

 

 

Hemmets Vän Månadskonto

 

 

 

Copyright © Hemmets Vän, Litzon Press Förlags AB. Ansvarig utgivare Åke Hällzon.
Hemmets Vän, Box 22010, 702 02 Örebro. Tel 019-16 54 00. E-post: info@hemmetsvan.se
Om cookies